Opreste hormonii care te ingrasa!

Greutatea excesiva este una dintre cele mai frecvente probleme ale societatii noastre moderne.

Potrivit Centrului pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, mai mult de o treime dintre americani sufera de obezitate.

Problema nu se refera doar la aspectul neplacut si dificultati atunci cand iti cumperi haine.

loading...

De fapt, obezitatea duce la numeroase probleme de sanatate, cum ar fi atac de cord, accident vascular cerebral, diabet de tip 2 si chiar si cancer.

In zilele noastre avem o mare varietate de programe de dieta, exercitii speciale si suplimente pentru a scapa de kilogramele excesive.

Norma comuna este: consuma mai multe calorii decat mananci.

Probabil stii ca aproape toate procesele din organism (inclusiv metabolismul) sunt reglate de activitatea unor substante chimice speciale numite hormoni.

Daca se intampla ceva in balanta hormonala, aceasta poate afecta metabolismul si reduce eficacitatea programelor de scadere in greutate.

Sa vedem cum pot influenta hormonii greutatea ta si ce poti face pentru a opri efectele lor de crestere in greutate.

1. Insulina

Acest hormon este produs de pancreasul tau pentru a transforma zaharul din alimente in energie si pentru a stoca grasimi in organism.

S-a constatat ca ingestia excesiva de carbohidrati poate provoca in cele din urma rezistenta la insulina.

Aceasta inseamna ca celulele organismului nu pot percepe insulina dupa cum este necesar.

In consecinta, pancreasul incepe sa produca din ce in ce mai multa insulina pentru a compensa aceasta problema.

Hiperproductia insulinei duce de obicei la obezitate si la sindromul metabolic.

Cum poti preveni aceasta tulburare?

Incearca sa reduci zaharul si carbohidratii rafinati in meniul tau.

Mananca mai multe proteine si grasimi omega-3, fa exercitii regulate si bea multa apa pentru a imbunatati nivelul de insulina.

2. Cortizol

Multi dintre noi experimenteaza pofte alimentare atunci cand au stres emotional.

Motivul este ca, in aceste situatii, glandele suprarenale tind sa produca mai mult hormon de stres cortizol.

Stresul cronic tine nivelul ridicat al cortizolului pentru o perioada lunga de timp, determinand cresterea poftei de mancare si dorinta irezistibila de a manca dulciuri.

Invata sa faci fata stresului intr-un mod sanatos.

Alege activitatea fizica care ar putea fi eficienta pentru a-ti reduce starea de spirit proasta.

Meditatia, yoga, relaxarea musculara progresiva, Tai Chi si alte tehnici de relaxare te pot ajuta sa depasesti stresul.

3. Leptina

Asa numitul „hormon de satietate” este sintetizat de catre adipocitele tale (celulele grase).

Functia sa principala este de a-ti imbunatati sentimentul de indestulare.

Leptina spune creierului ca corpul tau are suficienta energie in depozitare, asa ca e timpul sa lasi lingura.

Din pacate, acest mecanism nu functioneaza corect in cazul persoanelor obeze, deoarece acestea au in mod obisnuit rezistenta la leptina.

Acesta este motivul pentru care creierul nu poate prinde momentul potrivit pentru a nu mai manca.

Aceasta problema este asociata cu hiperinsulinemia si procesul inflamator in hipotalamus.

Poti mari sensibilitatea leptinei consumand alimente antiinflamatoare cum ar fi pestele uleios, fructe de padure, avocado, struguri etc.

Evita cipsurile, hamburgerii, fursecurile si alte surse de grasimi trans, deoarece acestea pot agrava inflamatia.

Specialistii spun ca somnul odihnitor si exercitiile obisnuite sunt capabile sa normalizeze sensibilitatea la leptina si sa iti ajute slabirea.

4. Grelina

Acest hormon este unul dintre principalii vinovati pentru apetitul tau extraordinar.

Se produce atunci cand nu mananci pentru mult timp si devine mai mic dupa masa.

Cercetarile arata ca, la persoanele obeze, grelina scade dupa mai multa mancare decat in cazul celor care au o greutate sanatoasa.

Ca rezultat, hipotalamusul nu poate da un semnal puternic despre saturatie intregului corp.

Se recomanda sa stai departe de alimente si bauturi indulcite cu zahar, adauga mai multe proteine in meniu pentru a pastra sub control productia de grelina.

loading...